tisdag 4 maj 2010

Vi renoverar för fullt...

Vi är lite tidsoptimistiska min man och jag, men speciellt jag. Jag trodde att vi skulle hinna så mycket med huset under våren, men nu har tiden runnit iväg och snart ska vi öppna vårt pensionat.
Jag hade planerat allt så bra, vi skulle hinna bygga klart och måla rummen innan 1 april då jag skulle föda barn. Men då behagar lilla Ellen att komma ut nästan två veckor för tidigt! Så jag stod och pratade med snickare och elektriker när jag hade 10 min mellan verkarna.... Sen sa jag till dom att jag ska bara åka in och föda barn så fortsätter vi i morgon. De hade skrattat lite åt mej, men efter lunch nästa dag var jag på plats.
Jag har under våren skött allt planerande, varje måndag har jag gjort en lista med saker som ska göras. Min man har jjobbat som en galning, klagat, kraschat, tagit semester och åkt iväg för att få lite vila....
Denna vecka ska det göras mycket, mina svärföräldrar kommer i fyra dagar och mina föräldrar i tre, så nu blir det jobb!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar