torsdag 2 april 2009

kyckling och couscous

Middagen kan inte alltid bli bra, men sällan har jag misslyckats som jag gjorde i går....

Läste nånstans att man kunde ta en ugnsfast form, hälla i couscous och vatten och sen lägga kycklingdelar ovanpå. Det lät gott - buljongen från kycklingen skulle smaksätta couscousen tänkte jag....

Jag förstod att det skulle vara olika koktid, så därför satte jag in kycklingen ca 20 min före i en annan form. Sen hällde jag alltså i couscous, vatten och hackade morötter i formen. Lade kycklingen ovanpå. Satte in i ugn i ca 10 minuter. Efter det var couscousen jättetorr, morötterna var fortfarande hårda och kycklingen var långtifrån klar....

Jag hade bråttom iväg så jag fick äta lite couscous och hårda morötter. Det hade inte fått någon smak från kycklingen så det var väldigt smaklöst!. Sen hällde jag på mer vatten och satte in i ugnen igen. Tror att Daniel hade inne det ca 30 miuter till, då smakade det ok. Inget jag kommer att göra igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar