onsdag 10 november 2010

Ellens mat - fisk och grönsaker

Jag brukar vara duktig med att göra egen barnmat. Det är så enkelt att göra en stor sats, frysa in och sen har man i flera veckor....

Jag har gjort "basmat" exempelvis potatis, palsternacka och kålrot som jag har kokat, mixat och sen fryst in i muffinsformar som jag tycker är perfekta. Det blir en dl i varje fack, perfekt för ca 2 måltider.

Som basmat har jag även kokt morot, frusit in i iskubsfack. Sen har jag kokt förslagsvis fisk, purjolök, ärter-majs-paprika från fryspåse. På bilden ser det ganska gott ut, men sen mixar man det och då ser det ut som en sörja, i detta fall en grön sörja....I alla fall så fryser jag in detta i iskubsfack.

En perfekt lunch till Ellen blir ½ puck med basmat, 1 tärning med morot och 2 tärningar med fisk.







Så här ser hon ut när hon vaknat efter att ha sovit förmiddagssömn...


Här är hon i vagnen - och ja, jag gillar roliga mössor...:)







1 kommentar:

  1. Men har hon redan blivit så stor, den där lilla sötnosen jag såg i våras? Stor kram från gammelmoster.

    SvaraRadera