tisdag 21 december 2010

Julhjärtan - julkransar

Jag tycker det är vackert att hänga nåt på utedörren, så man känner julkänsla när man närmar sig huset. Dessa fina kransar köpte jag i höstas. De har hängt på ytterdörrarna hela hösten, men du var det dags att julpynta dem litegrann....
Jag ville inte har för mycket dekoration på dem, så jag tog endast ett rött band och lindade runt kransen. Lite lagom juligt tycker jag. Och efter jul så tar jag bara bort bandet och så kan de hänga på dörren hela våren.
För några veckor sen stickade jag dessa strumpor, de har i princip suttit på mina fötter varje dag sen dess, så nu börjar de redan gå sönder.... En kombination på dåligt garn, för löst stickande samt idogt användande... Men de ser så där härligt gamla ut på mina ben, lite lagom noppriga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar