onsdag 27 maj 2009

Överflöd av potatis

Jag gick här hemma igår eftermiddag och funderade på vad jag skulle göra till middag, när grannen kom hem. Han jobbar på ett matgrossistföretag och han hade fått med sig potatis hem.... Färdigskalad potatis till storkök, datumet gick ut igår... givetvis ville jag ha, men det var 5 kg..... Man tänker inte på HUR mycket potatis det verkligen är. När jag hade klippt upp vaccumförpackningen så tycker jag att det var potatis i hela köket.... Först hackade jag potatisen i små tärningar för att koka snabbt för att sedan göra mos. Men potatisen blev aldrig riktig mjuk, antagligen var det "specialpotatis" som man ska servera som kokt potatis på restauranger, och då får det inte bli det minsta mjöliga och koka sönder.
Sen gjorde jag en stor potatisgratäng, med enbart grädde!!
Resten kokade jag som vanligt. Så nu har jag hela kylen full med potatis!! Jag får väl antagligen frysa ner gratängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar