måndag 8 juni 2009

Brownies till många!

Givetvis så skulle det till middagen vara något sött till kaffet.....

Jag gjorde brownies i långpannan.

4 ägg
3 dl vetemjöl
4 dl socker
1 tsk bakpulver
200 g smör
200-250 g mörk choklad
5 dl nötter och russin, jag fördelade det på 2 dl cashewnötter, 2 dl russin, 1 dl jordnötter. (Här kan man ta lite som man vill...t ex valnötter, hasselnötter osv)

Ugn 200 grader.
Klä en långpanna med bakplåtspapper.
Smält smöret, rör ner chokladen och rör om tills chokladen har smält.
Blanda i en bunke socker, mjöl, bakpulver och ägg. Rör ner chokladsmöret. Sist rör du ner nötterna och russin. Häll smeten i långpanna, grädda ca 20 minuter.

Jag skar upp kakan i 20 bitar, tog bort kanterna som vi åt upp här hemma direkt. (var ju tvungen att smaka att den blev bra...)

Till detta serverade jag Nutellatopping
200 g philidelphiaost
1 burk nutella

rör ihop, blir underbart gott!!
Lade en klick med toppingen på varje ruta, ställde fram en skål med björnbär som man kunde servera till.

1 kommentar:

  1. Detta lät gott,de ska jag prova,största kusinen vill prova nutellamuffins. Sybråten.

    SvaraRadera