onsdag 25 mars 2009

tisdagsmat till Ludde

Jag visste att lillkillen inte skullle gilla laxen vi åt, samtidigt som det faktiskt är lite skönt om han redan har ätit när vi ska äta, då får man lite matro.
Så jag gjorde något som jag aldrig har gjort förut, men som jag misstänkte att min man skulle gilla. Det gjorde han, och även Ludde, tack och lov...

Mannagrynspudding
1 liter mjölk
2 dl mannagryn
1 tsk salt
3 msk socker
3 ägg

Kokade upp mjölken och hällde sedan i mannagrynen och kokade som det står på förpackningen.
Lät det svalna lite, sen knäckte jag i 3 ägg samt socker och salt. Rörde om ordentligt. Hällde i en smord form, och sen in i ugen i 25 minuter i ca 200 grader.

Serverade med jordgubbssylt!

Perfekt att ha i kylen och bara värma när Luddes blodsocker sjunker/jag glömmer att ge honom mat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar